Önmarketing, avagy így add el magad!
Minden vágyad, hogy jobb munkát és több fizetésed legyen? Szeretnél elsöprő sikereket elérni a karrieredben, de nem vagy biztos benne, hogy megfelelően menedzseled önmagad? Akkor cikkünk éppen neked szól, hiszen tippjeink segítségével most megtudhatod, hogyan turbózhatod fel az online jelenléted és lehetsz rendkívül érdekes a munkáltatók számára.
Viszlát, CV!
A helyzet az, hogy a technika rohamléptű fejlődésének köszönhetően a nyomatott illetve hagyományos önéletrajzok ideje sajnos lejárni látszik. Bár a munkáltatók formalitásként nagy valószínűséggel bekérik majd, ám a döntő momentum mégiscsak az lesz, hogy miként is boldogulsz a social médiában. Milyen a közösségi jelenléted, mily módon vagy képes eladni magad egy-egy munkaadó számára.
Mit árulsz?
A közösségi médiát a legegyszerűbben egy piacként lehet elképzelni, ahol mindenki kirakatba helyezi a portékáját. Számunkra a közösségi média a kirakat, ahol potenciális vásárlókat, jelen esetben munkaadókat keresünk. A nagy cégek ugyanis hatalmas hangsúlyt fektetnek arra, hogy lecsekkolják online jelenléted. Így szinte biztos lehetsz benne, hogy a HR-es munkatársak első dolga, hogy mindent megtudjon rólad az Internet segítségével. Ezért érdemes alaposan átnézned a posztjaidat, képeidet illetve az adatvédelmi beállításokat. Az igazán személyes jellegű dolgok semmiképpen se fussanak nyilvánosan, ezt a teret hagyd meg a közeli ismerőseid számára. Nyilvános megosztásaid pedig árulkodjanak személyiség jegyeidről, mutassák meg mivel is foglalkozol tulajdonképpen. Az énmárka építésének kulcsfontosságú része a közösségi média, így gondold át mi az, amit valóban szeretnél megosztani leendő munkaadóiddal. Ráadásul a közösségi portáloknak köszönhetően erre léteznek különböző platformok is. Míg a Facebook, Instagram és Twitter megmaradhat a személyes privát szférádnak, addig a LinkedIn profilodat frissítheted rendszeresen, ahol munkatapasztalataid megosztásával számos munkaadót csalogathatsz a hálódba.
A fő csapásirány
Online jelenléted kialakításakor a legfontosabb, hogy tudd mihez is akarsz ezzel kezdeni. Ha brand építés a célod, akkor nem posztolhatsz össze-vissza mindenfélét vagy legalábbis lényeges, hogy saját magad népszerűsítésére hozz létre egy külön profilt vagy oldalt, ahol kijelölöd a fő csapásirányt. Képzeld el például, hogy egy gasztroblogot vezetsz! Itt azonban nem posztolhatsz cuki cicákról képeket, hiszen irreleváns volna a téma szempontjából. Az önmarketing fontos része, hogy tudd, milyen képet is akarsz festeni magadról majd miután megálmodtad a fő fókuszt, tudd is tartani magad az elképzeléseidhez.
Tájékozódj!
Nyugodtan kísérd figyelemmel azokat, akik már felépítették saját márkájukat. Legyen szó külföldi vagy hazai személyekről a lényeg, hogy egy-egy trükköt bátran elleshetsz. Hidd el, ez nem minősül koppintásnak, hiszen csak stratégiai szempontból figyeled meg ezeket a márkákat, blogokat, személyeket. Próbálj rájönni, hogy mi lehet a titkuk, miben rejlik a sikerük, miként kezelik a követőiket. Aztán ezeket a trükköket formáld a saját stílusodra, hiszen a hitelességed éppen az egyediségedben rejlik majd, ez pedig minden potenciális munkaadó számára rendkívül vonzó.